Het opbouwen van een carrière is een spel voor de lange termijn, “strategie”. Maar zonder “tactiek”, praktische technieken, zal de strategie als een kaartenhuis uit elkaar vallen. Laten we het hebben over een van de tactieken, namelijk hoe u uw pagina’s op sociale netwerken kunt “pompen” om meer reacties en uitnodigingen voor interviews van recruiters te krijgen. Profielen in sociale netwerken – vooral die welke traditioneel worden gezien als professioneel, “werkend” (LinkedIn, Facebook) – wekken de eerste indruk van u bij potentiële werkgevers. En volgens een onderzoek van het sociale netwerk LinkedIn gelooft 65% van de mensen (terecht!) Dat de indruk die ontstaat door kennis te maken met je foto’s, teksten, pagina’s en blogs op internet net zo belangrijk is als de indruk die je maakt. persoonlijk. Het creëren van een geweldige eerste indruk is dus de sleutel tot het krijgen van uw droombaan. 1. Upload een onberispelijke foto Je profielfoto is een virtuele handdruk. Mensen met een niet-abstracte foto van hoge kwaliteit krijgen veel meer paginaweergaven (bijvoorbeeld op LinkedIn – 21 keer meer). Zorg ervoor dat uw foto u als professional laat zien – niet arrogant, maar toegankelijk voor communicatie, partnerschappen en geweldige deals. Als je nadenkt over welke foto je aan je profiel wilt toevoegen, kies er dan een waarbij je gezicht 60% van het frame vult, zodat de aandacht op jou is gericht. De achtergrond moet eenvoudig en discreet zijn. En onze kleding – de stijl en kwaliteit ervan – moet overeenkomen met de functie waarvoor u solliciteert. Te “ceremoniële”, geënsceneerde foto’s zijn ook slecht: vraag een vriend om een foto van je smartphone te maken en deze naar je profiel te uploaden.
2. Breng uw opleiding en ervaring onder de aandacht Om ervoor te zorgen dat recruiters u sneller vinden op sociale netwerken, neemt u uw opleiding en huidige positie op in uw profielen. Volgens LinkedIn-gegevens verschijnen bijvoorbeeld pagina’s van specialisten die hun positie aangeven, evenals van bedrijven-werkgevers, 16 keer vaker in zoekresultaten dan pagina’s van degenen die “versleuteld” zijn. Het voltooien van de onderwijskolom leidt tot een 17-voudige toename van het aantal vertoningen in zoekresultaten. 3. Benadruk uw vaardigheden LinkedIn-medewerkers zeggen dat 69% van de professionals vindt dat vaardigheden belangrijker zijn dan gespecialiseerd onderwijs bij het zoeken naar een baan. En 87% van de recruiters is het met hen eens! Van doorslaggevend belang voor hen zijn de competenties die door de kandidaten worden vermeld op de pagina’s van sociale netwerken (die sociale netwerken waarin competenties kunnen worden aangegeven). U hoeft niet veel werkervaring te hebben om te benadrukken wat een waardevol bezit u voor een potentiële werkgever kunt zijn. Als professionele ervaring bijvoorbeeld niet genoeg is, denk dan eens na over de vaardigheden die je hebt opgedaan door middel van schoolprojecten, stages en vrijwilligerswerk – die zullen nuttig zijn in je gewenste professionele rol. Dit kunnen communicatieve vaardigheden zijn of een hoog aanpassingsvermogen. Zorg ervoor dat u ze opneemt! Bewijs indien mogelijk uw harde vaardigheden, zoals C ++, Adobe Photoshop of Excel op gevorderd niveau. Op LinkedIn kan dit via de Skill Assessments, gratis, korte, gestandaardiseerde examens. In andere sociale netwerken is het niet verboden om een fotoalbum te maken met scans of foto’s van certificaten van aanvullend onderwijs en kwalificaties. Bewezen vaardigheden verhogen uw kansen op een droombaan met 30%. 4. Voer uw locatie in LinkedIn-statistieken opnieuw. Medewerkers van de onderzoeksafdeling van dit sociale netwerk voor professionals ontdekten dat het voldoende is om simpelweg de stad aan te geven waarin u zich bevindt – en u krijgt 19 keer meer weergaven en de kans om in de zoekresultaten te komen wordt 23 keer groter. Recruiters gebruiken vaak geavanceerd zoeken om direct naar potentiële kandidaten te springen die in de “juiste” stad werken. Daarom, door de stad te specificeren, maakt u het de recruiter gemakkelijker en krijgt u extra kansen op succesvol werk. 5. Laat je samenvatting opvallen Beschouw je samenvatting (‘over mij’-blok op sociale media) als een geschreven elevator pitch – een korte, bondige en indrukwekkende zelfpresentatie. Probeer uw professionele ervaring in 40 woorden te vatten, en zorg ervoor dat u in uw samenvatting alle trefwoorden of vaardigheden opneemt die u hebt gezien in functiebeschrijvingen die voor u van belang zijn. Een uitgebreide “over mij” -sectie vergroot de kans dat uw profiel zal verschijnen in de zoekresultaten van recruiters, u onderscheidt van de concurrentie en u de mogelijkheid biedt om persoonlijk meer over uzelf te vertellen aan een potentieel interessante werkgever. 6. Vraag om aanbevelingen Aanbevelingen van collega’s, managers, partners, klanten, universiteitsprofessoren zijn een geweldige manier om aan HR’s en recruiters te communiceren dat andere mensen een hoge mening hebben over de kwaliteit van uw werk. Het is fijn als je mensen vindt die iets te maken hebben met het management van het droombedrijf of HR-specialisten en hen vraagt je aan te bevelen. Werkzoekenden die door een werknemer van het bedrijf worden binnengebracht, hebben 9 keer meer kans op een baan. 7. Laat uw pagina’s werken Nadat u uw profiel heeft ingesteld en bijgewerkt, kunt u beginnen met zoeken in de miljoenen vacatures die op sociale media worden geplaatst. LinkedIn heeft een handige mogelijkheid om je in te schrijven op notificaties over interessante vacatures. Vertegenwoordigers van dit sociale netwerk beweren: als je je cv en motivatiebrief verstuurt binnen de eerste 10 minuten nadat de vacature is gepubliceerd, wordt de kans op een reactie van een HR of recruiter 4 keer groter. |
https://www.vindazo.be |