Serpentis
Image default
Internet

Trage internetverbinding, wat moet je doen?

Iedereen vertrouwt tegenwoordig op zijn internetverbinding, of het nu gaat om Netflix in uw appartement te kijken of het laatste nieuws te lezen. Steeds minder mensen kiezen voor een internet en TV pakket met traditionele aansluiting. Dus wanneer je wifi je plotseling uitschakelt, kan het voelen alsof je de donkere middeleeuwen ingaat. Hoe leefde iemand zo?

Gelukkig is het oplossen van problemen met uw internetverbinding vrij eenvoudig, voor zover het repareren van appartementen gaat. Bekijk deze tips om snel je online activiteiten te kunnen hervatten, dat is immers waarom je immers over een internet abonnement beschikt:

Verbinding maken met een ander toestel

Probeer een ander apparaat, zoals een smartphone of een tafel, en kijk of het verbinding maakt met wifi. Als een ander apparaat verbinding maakt, is het probleem mogelijk met het apparaat dat u gebruikt.

Trage verbinding op je computer verhelpen

  1. Zorg dat de wifi van de computer is ingeschakeld. Afhankelijk van je computer, moet er een knop of schakelaar zijn die je kunt indrukken / omschakelen om de wifi handmatig in en uit te schakelen. Als u vaststelt dat de wifi van uw computer inderdaad is uitgeschakeld, schakelt u deze in en probeert u opnieuw verbinding te maken.
  2. Als u nog steeds geen verbinding met internet kunt maken, start u uw computer opnieuw op. Vaak herstelt een eenvoudige herstart eenvoudige problemen, omdat de computer zichzelf kan resetten.
  3. Als het probleem niet is opgelost met het opnieuw opstarten van uw computer, gaat u naar uw netwerkvoorkeuren om te controleren of u zich op het juiste netwerk aanmeldt. Zorg er ook voor dat u het juiste wachtwoord invoert. Voer het wachtwoord voorzichtig en langzaam in, één letter / cijfer / teken per keer. Zorg ervoor dat de Caps Lock niet is ingeschakeld. Wi-Fi-wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig; Zorg ervoor dat u elk teken correct invoert.
  4. Nadat u de gebruikersnaam en het wachtwoord hebt gecontroleerd en zeker weet dat u deze correct invoert, kunnen uw verbindingsproblemen verband houden met de signaalsterkte. Bekijk de balken naast de naam van je netwerk. Heb je volledige bars of slechts één? Als er maar heel weinig balken zijn, is uw signaalsterkte mogelijk zwak; Ga dichter bij je router staan ​​en probeer het opnieuw.
  5. Voer uw netwerkdiagnose en installatiewizard uit. Als u een pc gebruikt, klikt u eenvoudig met de rechtermuisknop op het netwerkpictogram in het systeem vak en selecteert u ‘Problemen oplossen’. Volg de stappen in de wizard. Als je een Mac gebruikt, ga je naar het Apple-menu in de linkerbovenhoek van je scherm en selecteer je ‘Netwerk’. Klik op “Assist Me” en selecteer vervolgens “Diagnostics”. Zodra het venster Network Diagnostics wordt geopend, volgt u de stappen wanneer daarom wordt gevraagd.
  6. Schakel in laatste instantie uw firewall tijdelijk uit en probeer opnieuw online te gaan. Als u toegang hebt tot internet, is er iets mis met uw firewall. Neem contact op met de technische ondersteuning om het probleem te bepalen. U wilt niet surfen op internet zonder firewallbescherming, omdat het u vatbaar kan maken voor kwaadwillende aanvallen.

Controleer altijd eerst je internetverbinding

Voordat je zelfs opstaat om te schreeuwen naar je router, kijk eens naar het Wi-Fi-pictogram op je computer. Geeft dit aan dat u verbonden bent met wifi? Zo ja, dan is internet misschien het probleem. Zo nee, dan zou internet of wifi uw gebrek aan toegang kunnen veroorzaken.

Als u op het pictogram Wifi klikt, ziet u een kaart met een soort internetverbinding. Deze ziet er een beetje anders uit, afhankelijk van het besturingssysteem dat uw computer gebruikt. In het venster wordt weergegeven waar verbindingen tot stand komen.

U zult bijvoorbeeld zien of uw computer wifi ophaalt of dat er verbinding is met internet. U kunt op elk stadium van de verbinding klikken om een ​​probleem op te lossen vanaf uw computer. Als dat geen resultaten oplevert, kan uw modem en / of router problemen veroorzaken.

Neem een kijkje op je router of modem

Uw draadloze router heeft een reeks pictogrammen die verschillende dingen betekenen. Grijp uw gebruikershandleiding om erachter te komen waar elk pictogram voor staat. U wilt aandacht schenken aan degene die de verbinding met internet aanwijst. Als dat licht uit is, channelt de Wifi geen internetverbinding. Als het is ingeschakeld, werkt de internetservice zelf niet.

Voordat u iets anders doet, start u uw router en modem opnieuw op. Het kan zijn dat je net een bug hebt aangeraakt en dat een snelle reboot het probleem zal oplossen.

Volg deze stappen bij het opnieuw opstarten van uw router en modem:

  1. Koppel de router en de modem los van de voedingsbron. Als uw modem of router een back-up van de batterij heeft, moet u de batterijen tijdelijk verwijderen.
  2. Wacht minstens 30 seconden.
  3. Sluit de router en het modem opnieuw aan op de voedingsbron. Als u batterijen hebt verwijderd, moet u ze er weer in doen.
  4. Maak opnieuw verbinding met uw wifi-netwerk

Zorg ervoor dat uw router vrij is van rommel. Als er iets bovenop of ernaast zit, probeer het dan te verplaatsen zodat het niet geblokkeerd wordt. Ook als u dikke muren heeft, kan uw signaalsterkte in gevaar komen. Zorg ervoor dat u uw router en modem in een open ruimte houdt.

Als het opnieuw opstarten van uw modem en router niet werkt, wordt het tijd om door te gaan naar een nieuwe stap. Tip: zorg ervoor dat u verbinding maakt via de juiste frequentie. Mogelijk hebt u toegang tot een 5G-optie. Soms verschillen deze wachtwoorden van elkaar. Probeer ze allemaal afzonderlijk.

Neem contact op met je internet provider

Stel dat uw router een verbinding aangeeft, maar u kunt niet op internet komen. Uw computer zou iets als “geen verbinding” kunnen zeggen. In dit geval heeft uw provider mogelijk een probleem. Bel het bedrijf en laat hen weten dat u geen toegang hebt tot internet.

In dit stadium kunnen verschillende dingen gebeuren: de operator kan u door een probleemoplossend proces leiden, of u kunt ontdekken dat er een storing in uw regio is. Als je instructies krijgt, volg ze dan naar een T en laat de operator weten wat je doet. Hopelijk zal het werken met de operator die het systeem goed kent, je verbinding herstellen.

Internetstoringen doen zich echter wel voor en u kunt een paar uur hoog en droog blijven staan. Veel serviceproviders compenseren klanten wanneer er een storing optreedt door hun een credit te geven op hun volgende factuur. Wees niet bang om deze service te vragen als uw verbindingsverlies het gevolg is van een dergelijke storing – u betaalt toch voor doorlopend internet.

https://vergelijk-gratis.nl/